söndag 20 februari 2011

Melodifestivalen intog Linköping


Denna vecka hann jag inte lyssna igenom låtarna och avlägga mina röster innan melodifestivalen ägde rum pga. bl.a. "halv åtta hos mig" middag som jag var på igår.

Jag hade ingen möjlighet att titta på festivalen heller pga. att värdparets tv är en trappa upp så jag var väldigt nog med att jag inte vill veta vilka som hade gått direkt till final och vilka som gick till 2:a chansen.

Vi spelade in melodifestivalen så jag har nu tittat på den tillsammans med Tina. Till en början var jag riktigt duktig, jag lyckades pricka in vilka fem låtar som gick vidare :-)

Mitt hjärta sa att jag skulle rösta på Eric Saade och The Playtones direkt till final och Shirley´s Angels och Sara Varga till 2:a chansen (Tina är mitt vittne) men två minuter innan resultatet kom ändrade jag mig och röstade såhär.

Vinst: Eric Saade & Shirley's Angels
2:a chansen: Sara Varga & The Playtones

Jag skulle med andra ord ha lyssnat till mitt hjärta för då hade jag fått full pott, istället fich jag två rätt men, men bättre tur nästa vecka :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar