onsdag 16 juni 2010

60 utmaningsfrågor

Väldigt sällan brukar jag svara på utmaningar men denna hittade jag på bloggen Starwoman som jag följer så gått som varje dag.

1. Hur gammal är du om fem år? - 45 (oh my god).
2. Vem var den sista du träffade? - Marie (min svägerska) och hennes två barn.
3. Hur lång är du? - 150 cm.
4. Vilken var den senaste filmen du såg? - Sex and the City 2.
5. Vem ringde du senast? - Mia, min fd kollega.
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? - Vi sitter på Nordic Sea, Kram Tina. Det var till min vän/assistent Mickis.
7. Vad är dagens planer? - Ta det lugnt på dagen och sedan laga middag till mig och min man samt min svägerska Marie och hennes två barn som kommer över på middag.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? - Ringa.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? - Gifta sedan 36 år tillbaka ♥
10. När såg du senast din mamma? - För snart tre månader sedan.
11. Vilken ögonfärg har du? - Blå.
13. Har du någon gång hittat en katt? - Ja.
14. Vilken är din favoritplats? - I världen så är det Las Vegas eller Key West, i Sverige så är det hemma i vårt radhus.
15. Vilken plats föredrar du minst? - Alla platser där det finns snö och kyla..
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? - Jag hoppas att jag och mannen fortfarande är gifta och lyckliga och att vi kanske har barn.
17. Vad skrämde dig som barn? - Att kräkas (skrämmer mig än idag).
18. Vem fick dig att skratta senast? - Min man Martin.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? - Nej, jag har dem fortfarande kvar :-) Min första var Carola Häggkvists Främling..
20. Har du stationär eller bärbar dator? - Båda.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? - Utan.
22. Hur många kuddar har du i sängen? - Tre (mannen har två och jag en).
23. Hur många landskap har du bott i? - Två (Västernorrland och Sörmland).
24. Har du någon gång spytt på fyllan? - Ja, det har hänt en gång.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? - Barfota eller tofflor.
26. Är du social? – Både ock =)
27. Vilken är din favoritglass? – Gamla klassikern 88:an.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? – Betala av delar av huslånet samt åka på solsemester med mannen.
29. Tycker du om kinamat? - Ja men jag föredrar grekiskt eller mexicanskt.
30. Tycker du om kaffe? - Ja, sedan höstern/vintern -09.
31. Vad dricker du till frukost? - Cambridgekuren, vatten och kaffe..
32. Sover du på någon särskild sida? - Nej, jag sover påde på min högra och vänstra sida..
33. Kan du spela poker? - Nja, har gjort det en gång.
34. Tycker du om att mysa? - Gärna och ofta.
35. Är du en beroendemänniska? - Det beror på vad det gäller.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? - Nej.
37. Vill du ha barn? - Ja, gärna.
38. Kan du några andra språk än svenska? - Engelska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? - Ja, flera gånger.
40. Föredrar du havet eller en pool? - Beror på om jag befinner mig i Sverige eller utomlands.
41. Vad spenderar du helst pengar på? - Kläder, resor och hemmet.
42. Äger du dyra smycken? - Några.
43. När känner du dig lycklig? - Ofta!
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? - Biogodis som blev kvar sedan igår.
45. Vem är den roligaste människan du känner? - Min man, han for mig ofta att skratta.
46. Välj ett ärr på din kropp? - Har bara ett att välja och det har jag på höger smalben och uppkom när jag inför millenuimskiftet slant med rakhyveln och rakade mycket mer än håret på benet om man säger så... :/
47. Vad har du för ringsignal? - Gammaldags telefon, en sådan som låter ring, ring (hoppas ni förstår vad jag menar :-) ).
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? - Ja, ett par träskor, sedan tror jag att mina föräldrar har något mer kvar på vinden.
49. Flirtar du mycket? - Nej.
50. Vart togs din profilbild för din blogg? - Tyresö Centrum.
51. Kan du byta olja på bilen? - Ja, jag skulle kunna förklara för mina personliga assistenter hur de skulle göra.
52. Har du fått fortkörningsböter? - Nej.
53. Vilken var den senaste bok du läste? - Sex and the City 2.
54. Läser du dagstidningen? - Ja, på nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? - Inte nu längre, tidigare har jag prenumererat på mattidningar och inredningstidningar.
56. Dansar du i bilen? - Nej men jag sjunger gärna med om någon bra låt spelas.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - 181.fm UK top 40.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? - Min namnteckning.
59. När var du i kyrkan senast? - Midsommarafton 2009 och om tre dagar skall vi på dop.
60. Vilka personer utmanar du? - Alla som känner för att svara på frågorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar